Infoservis » Zajímavosti z gay světa »

V průvodu Prague Pride 2014 šly stovky…


V průvodu Prague Pride 2014 šly stovky… (Zveřejněno: 18.08.2014)

(PraguePride) Celkem 610 dvojic tvořených přímým účastníkem a gayem či lesbou z Východu se v sobotu 16. srpna 2014 účastnilo průvodu Prague Pride.



Příslušníci LGBT komunit, kteří ve svých zemích musejí homosexualitu skrývat, se tak mohli prostřednictvím svých zástupců přítomných v Praze zúčastnit pochodu a zažít atmosféru gay pride. Do kampaně na podporu gayů a leseb z Východu nazvané „LGBT avatars“ se zaregistrovalo celkem 1 230 živých avatarů a 724 lidí z východních zemí. Kampaň byla šířena pouze prostřednictvím sociálních sítí a Google reklamy, bez mediálních partnerů.

 

Dvojice se vytvářely po zaregistrování na webové stránce www.LGBTavatars.cz, a to tak, že východní uživatelé si k sobě vybírali protějšky z nabídky registrovaných avatarů. Ti jim pak prostřednictvím mobilní aplikace sdíleli fotky, videa a vzkazy přímo z průvodu. Ne všichni zaregistrovaní nakonec uzavřeli dvojice. Ti, kdo v sobotním průvodu neměli svého avatara, mohli sledovat veřejný kanál s fotkami a vzkazy na www.LGBTavatars.cz. Ve středu Václavského náměstí, odkud průvod v sobotu vycházel, byla také umístěna obří obrazovka, na níž byly promítány vzkazy přicházející přímo od účastníků kampaně z Ruska, Ukrajiny, ale třeba i Egypta.

 

 

„Je to poprvé za čtyři roky existence Prague Pride, kdy jsme měli politicky zaměřenou kampaň. Jsme rádi, že ji lidé přijali za svou a že si našla příznivce,“ řekl předseda Prague Pride Czeslaw Walek. V sobotním průvodu Prahou šlo minimálně 17 tisíc lidí, mezi nimi i skupiny účastníků z Ruska a Ukrajiny.

 

Autorem kampaně je agentura Geometry Global. „Výsledky jsme nadšeni – tenhle projekt jasně ukazuje, že internet dokáže překonávat hranice a dát všem lidem skutečnou svobodu, kterou si zaslouží. V roce 2015 to doufám zopakujeme v ještě větším měřítku a znásobíme svůj tlak na méně tolerantní společnosti a vlády. Například v Rusku si lidé letos užili pride parade online – příští rok třeba vyjdou do ulic.“ Tak zhodnotil kampaň vedoucí kreativního týmu Will Rust. Komunikační platformu naprogramovala společnost Adikt Mobile.